Modowe szaleństwo - od małego konta do skalowania budżetów w Google Ads

Ricca Fashion to damski butik modowy online, z którym współpracujemy już od niemal 3 lat. W tym czasie od konta bez historii działań przeszliśmy do kampanii z ROAS >10 i systematycznie zwiększanym budżetem reklamowym. Przeczytaj, jak rozwijaliśmy markę w Google Ads.
Marek Palutkiewicz ▲ 12 czerwca, 2023 ▲ około 4 minuty czytania

Ricca Fashion to damski butik modowy online, z którym współpracujemy już od niemal 3 lat. W tym czasie od konta bez historii działań przeszliśmy do kampanii z ROAS >10 i systematycznie zwiększanym budżetem reklamowym. Przeczytaj, jak rozwijaliśmy markę w Google Ads.

Od czego zacząć

Działania rozpoczęliśmy w sierpniu 2020 roku. Pierwsze miesiące poświęciliśmy głównie na zbieranie danych i testowanie różnych form kampanii i potencjalnych kategorii. Postawiliśmy podstawową strukturę konta z podziałem na kampanie tekstowe, display, discovery i produktowe oraz targetowaniem na nowych klientów, remarketing i zapytania brandowe. 
Sprawdzaliśmy, jakiego rodzaju działania będą przynosić najlepsze korzyści, a gdzie budżet lepiej przesunąć na bardziej efektywne umiejscowienia. 

Należy tu od razu zaznaczyć bardzo dobre przygotowanie sklepu do działań reklamowych w kategorii mody damskiej. Każdy z produktów posiada przynajmniej po kilka zdjęć na modelce, dzięki czemu przed zakupem można obejrzeć dany model praktycznie z każdej strony. Do tego prosty system zakupowy i intuicyjne menu pomaga rozeznać się w sklepie, znaleźć to, czego potrzebujemy i bezproblemowo złożyć zamówienie. Absolutne podstawy i oczywiste rzeczy? Niestety, nawet dzisiaj tak wiele sklepów internetowych o nich zapomina!

Pierwsze wnioski i ukierunkowanie działań

Przy popularnych produktach walka na reklamy tekstowe nie przynosiła tak dużych korzyści jak kampanie produktowe, które mogły w pełni wykorzystać potencjał atrakcyjnych zasobów graficznych. Na podstawie Google Analytics oraz wcześniejszych rozmów z Klientem wyodrębniliśmy do osobnych kampanii produktowych najbardziej perspektywiczne kategorie produktów i rozpoczęliśmy optymalizacje.

Produkty sezonowe, takie jak kurtki letnie i jesienne czy stroje kąpielowe dawały pozytywne sygnały zakupowe, natomiast wyróżnik sklepu, czyli atrakcyjne komplety dresowe i welurowe pozwoliły na powtarzalną sprzedaż w dłuższym okresie. Poza nimi nie rezygnowaliśmy z kampanii ogólnosklepowej, w której wprowadziliśmy podział na kategorie i obserwowanie dodatkowych trendów, co w późniejszym okresie pozwoliło wyciągnąć do osobnych kategorii np. dział swetrów.

case

Komplety damskie i produkty sezonowe to wyróżniki Ricca Fashion

Choć wszystkie kampanie przynosiły efekty sprzedażowe, to ogólny ROAS kampanii dłuższy czas znajdował się w okolicach 5. Wiedzieliśmy, że potrzebujemy mocnego odbicia, by udowodnić wartość naszych działań.

Rozwój i skalowanie

Po dostarczeniu odpowiedniej liczby konwersji kampaniom produktowym, stopniowo zmienialiśmy je w PLA-Smart, (w tych pięknych czasach nikt nie słyszał jeszcze o czających się na horyzoncie Performance Max ;)).

Odpowiednio przeprowadzane optymalizacje pozwoliły stopniowo zwiększać poziom ROAS w projektach i dotrzeć do poziomu ROAS>10. Rozszerzaliśmy również kampanie kategorii produktów w ramach rozwijania się konta reklamowego i dodatkowych testów, przeprowadzaliśmy też weekendowe promocje i akcje specjalne, takie jak Black Week, promocje świąteczne i inne.

Kiedy wszystko wydawało się już pod kontrolą, Google obwieściło zmianę kampanii PLA-Smart w Performance Max - i raczej nikt nie miał wątpliwości, że może to sporo namieszać w dotychczasowych działaniach. Zmian dokonywaliśmy więc stopniowo, obserwując zachowanie poszczególnych kampanii. Dodaliśmy wymagane zasoby i rozpoczęliśmy optymalizacje, nie odnotowaliśmy jednak większych problemów przy przejściu na nowy rodzaj kampanii i dość szybko wróciliśmy na dobre tory.

Rozwój wspólnych działań

W międzyczasie współpraca zaowocowała również dołączeniem drugiej platformy sprzedażowej - pod naszą opiekę trafiły kampanie Facebook Ads. O efektach działań w tym obszarze przeczytasz w innym case study [przejdź tutaj].

Dzięki synergii działań i odpowiedniemu rozwinięciu kont, ostatni rok to już głównie skalowanie budżetu i zwiększanie przychodów przy zachowaniu wysokiego ROAS na obydwóch polach reklamowych.

unnamed-7

Zadowalający wzrost efektów w działaniach z obszaru Google Ads

Za działania po stronie agencji odpowiada Marek Palutkiewicz, Performance Specialist. 


Chcesz sprawdzić, co możemy zrobić dla Twojej marki? Skontaktuj się z nami już dziś:

→ telefonicznie: 48 737 138 848
→ drogą email: [email protected]

 

Kategorie: Case study, Google Ads

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam